چاپ کردن این صفحه

بارش برف ارمغان کاهش کم آبی و گذر از خشکسالی

پنج شنبه, 12 بهمن 1396 11:59 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

این روزها که صحبت های زیادی از خشکسالی در سراسر کشور به میان آمده بود با بارش برف امیدهای رفته جایش را به رودهای پر آب امید داد و زمین با بارش برف جان دوباره گرفت و جامه نوید بخش زندگی به تن کرد.

بارش دو روزه برف در سراسر کشور به خصوص در شهر کویری اشتهارد که ارتفاع آن در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر می رسید نفس زمین را برای رویش دوباره گرم کرد تا در سال جدید از نعمت های بی کرانش بهره مند شویم.
بارش این نعمت الهی با مشکلاتی همراه بود که در پی آن بسته شدن راه های مواصلاتی، کاهش دما، یخ زدگی معابر، گرفتار شدن مسافران در جاده ها و دشواری تردد شهروندان در معابر را به دنبال داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "محمد صفری" رئیس شورای اسلامی شهر اشتهارد گفت: نیروهای عملیاتی شهرداری اشتهارد همزمان با آغاز بارش برف 48 ساعت بدون وقفه نه تنها معابر اصلی بلکه راه های مواصلاتی برخی از روستا را بازگشایی و پاکسازی کنند.
وی افزود: اشتهارد با 800 کیلومتر وسعت دومین شهرستان استان بعد از طالقان به لحاظ وسعت به شمار می رود که استانهای غربی را به پایتخت کشور متصل می کند.
حوزه استحفاظی این شهرستان از پل رودخانه شور آغاز و با گذر از بزرگترین شهرک صنعتی که اشتغال بیش از 20 هزار کارگر را فراهم کرده به پالایشگاه نفت می رسد.
صفری اظهارداشت: این قطب صنعتی که روزانه شاهد بیشترین تردد از استان های تهران، البرز و قزوین به این شهر است نیروهای عملیاتی آتش نشانی و خدمات شهر شهرداری اشتهارد را بر آن داشت تا با تلاش مضاعف و همکاری با دستگاه های خدمات رسان شهرستان به امدادرسانی در جاده ها بپردازند.
"مهدی ملاحسنی" شهردار اشتهارد ادامه داد: نیروهای شهرداری به همراه جمعیت هلال احمر با اتکا به حس انسان دوستی، خدمت رسانی خود را بدون وقفه طی 48 ساعت به 250 نفر از مسافران گرفتار شده در جاده و اسکان آنها در مساجد و تامین اقلام غذایی آنها و امدادرسانی به بیش از 500 خودرو منحرف شده از جاده به منصه ظهور رساندند.
وی اضافه کرد: در حقیقت نیروهای شهرداری فراتر از چارچوب سازمانی، خدمات رسانی خود را نه تنها در چارچوب شهر بلکه در چارچوب شهرستان و در قاب انسان دوستی و میهن پرستی تقدیم هموطنان کشورمان کردند باشد که با دعاهایشان بر نعمت های این دشت کویری برکتی دوچندان بخشند.
شهردار اشتهارد گفت: بسیج تمام نیروهای آتش نشانی، خدمات شهر، فضای سبز و موتوری شهرداری با به کارگیری 17 دستگاه سنگین، نیمه سنگین و سبک و هماهنگی با دیگر دستگاه های نظارتی و اجرایی و خدمات رسان شامل فرمانداری، جمعیت هلال احمر، راهداری، انتظامی، راهنمایی و رانندگی، آب، برق،گاز و مخابرات موجب شد کار امداد رسانی بدون وقفه طی 48 ساعت صورت پذیرد.
ملاحسنی اضافه کرد: این مهم جز با همدلی و همراهی امام جمعه محترم شهرستان و مدیریت واحد آقای صادق کمالی معاونت محترم فرمانداری و دیگر دستگاه های نظارتی، اجرایی و خدمات رسانی میسر نمی شد.
این مسئول یادآورشد: شهرداری با تمام توان و تجهیزات موجود در امداد رسانی حاضر شد که نواقصی به لحاظ تجهیزات در شهرداری وجود دارد که با بررسی و شناسایی این کمبودها و رفع آنها در سال آینده با آمادگی و خدمات دهی برتر در صحنه امدادرسانی حاضر خواهیم شد.
شهردار اشتهارد گفت: امید است با انجام چنین اقداماتی توانسته باشیم گامی در مسیر رضایت شهروندان و کاهش دشواری تردد آنان در خیابان های شهری و جاده های شهرستان برداشته باشیم.

خواندن 1042 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان