چاپ کردن این صفحه

توصیه هایی برای جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه سوری

سه شنبه, 27 اسفند 1392 12:14 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مرکز بهداشت شهید ملاحسنی شهرستان اشتهارد از خانواده ها خواست برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به توصیه های کارشناسان توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، مرکز بهداشت شهید ملاحسنی اشتهارد 16 نکته را به خانواده ها برای داشتن روزهای خوش و سالم در پایان سال 92 و آغاز سال جدید در کنار فرزندان خود توصیه کرد:

1) در شادی های فرزندان دلبندتان مشارکت کنید تا همیشه نظاره گر گل خنده های آنها باشید.

2) فرزندانتان را در بازی های بی خطر و مفرح همراهی کنید.

3) از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان اکیدا جلوگیری نموده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرید.

4) از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی وسایل و مواد استاندارد) در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی خودداری نمایید.

5) حتی الامکان برای روشن کردن آتش از محل های تعیین شده توسط شهرداری منطقه استفاده کنید.

6) در هنگام برپایی آتش در داخل یا خارج از ساختمان از دسترسی به کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک های اولیه اطمینان حاصل نمایید.

7) مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد باشید و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس 110 اطلاع دهید.

8) از سوزاندن وسایل یا مواد غیر متعارف مانند کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن جدا خودداری نمایید.

9) از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاههای تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی خودداری کنید.

10) از برپایی آتش های حجیم و غیر قابل مهار خودداری نمایید.

11) حتی المقدور با ریختن مقداری خاک در زیر محل برپایی آتش، از آسیب رساندن به سطح آسفالت معابر خودداری نمایید.

12) نگهداری مواد محترقه غیر استاندارد از قبیل اکلیل و سرنج، زرنیخ و کلرات، … غیر مجاز و برخلاف قانون بوده و می تواند خسارات جبران ناپذیری برای خود و دیگران به همراه داشته باشد.

13) با رعایت حقوق شهروندی از پرتاب نارنجک و مواد محترقه به ساختمان ها که موجب آسیب رساندن و بد منظر کردن آنها و سیمای شهرمان می گردد، خودداری نمایید.

14) قطع عضو، ضایعه ای جبران ناپذیر است، با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنید.

15) مراقب کودکان خود باشید تا از نگهداری یا استفاده ازمواد محترقه از جمله ترقه های دست ساز و غیر استاندارد بخصوص درهنگام فرا رسیدن چهارشنبه سوری اجتناب نمایند . همه ساله بسیاری ازجوانان از این طریق دچار آسیب های گوناگون ازجمله کوری ، قطع دست و پا و سوختگی های شدید و حتی مرگ می گردند.

16) افروختن آتش به هر دلیلی و به آن نزدیک شدن یا پریدن بخصوص با لباس یا دامن بلند و قابل اشتعال خطر آتش گرفتن لباس و بروز سوختگی های شدید می رود لذا با هشدار به کودکان و جوانان خود آنان را از این کار بازدارید.

خواندن 4819 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان