فرهنگ ایمنی باید در میان مردم نهادینه شود

دوشنبه, 08 مهر 1392 09:55 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رئیس شورای اسلامی شهر اشتهارد گفت: فرهنگ ایمنی باید در میان اقشار مختلف مردم نهادینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "شمس الله نوری" شب گذشته در آیین گرامی داشت هفتم مهر در ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر افزود: هرچه این فرهنگ میان اقشار مختلف نهادینه و گسترش یابد مردم در آسایش بیشتری زندگی می کنند.

وی اظهارداشت: توجه به این مهم می تواند سهم بسزایی در خدمات رسانی به نیروهای آتش نشانی در منطقه داشته باشد.

نوری در ادامه گفت: با توجه به قرار گرفتن اشتهارد بر روی گسل زلزله و بروز حوادث ناگوار به دلیل استقرار شهرک صنعتی در جوار این شهر، سبب شده حوزه فعالیت آتش نشانی در این شهرستان گسترش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اشتهارد اعلام داشت: وجود این عوامل در کنار گسترش دامنه جغرافیایی شهرستان اشتهارد، ارائه خدمات از سوی آتش نشانی را در بخش های امداد و نجات با دشواری های خاصی مواجه کرده است.

مسئول کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر اشتهارد افزود: نیروهای آتش نشانی با توجه به سختی کار و حساس بودن شغل شان باید از نظر جسمانی آمادگی لازم در حوادث های طبیعی و غیر طبیعی را داشته باشند.

"نادر سلیمانی" اعلام داشت: ورزش و تمرین های آمادگی جسمانی می تواند در تقویت و افزایش روحیه نشاط نیروهای آتش نشانی تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی یادآورشد: توجه به این امر می تواند این افراد را در انجام هر چه بهتر ماموریت های امداد و نجات یاری کند.

سلیمانی گفت: انتظار می رود این قشر زحمت کش در دوره چهارم شورای اسلامی شهر به صورت ویژه و بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اشتهارد ادامه داد: نیروهای آتش نشانی باید به علم روز در حوزه فعالیت شان توجه و مجهز باشند.

"حسین الماسی" افزود: این دلیرمردان و تلاشگران باید علاوه بر تقویت قوای جسمانی از نظر علمی، خود را به روز نگه دارند و ارتباط خود را با مراکز علمی حفظ کنند.

وی گفت: آتش نشان ها با دانش فنی می توانند با آگاهی بهتر عملیات های امدادی را به سرانجام بهتری رسانند.

الماسی از شهردار اشتهارد خواست؛ بسترهای آموزش های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را برای نیروهای آتش نشانی به شکل شایسته ای فراهم نماید.

مسئول کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اشتهارد به جایگاه آتش نشانی و طیف وسیع این حرفه اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش نشانی باید از نظر اضافه کاری و حقوق و مزایا به صورت ویژه دیده شوند.

"محرم بخشعلی زاده" اظهارداشت: این افراد باید همچون نیروهای آتش نشانی استان البرز مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرند.

وی گفت: رسالت نیروهای آتش نشانی نسبت به دیگر واحدهای فعال شهرداری از حساسیت، استرس و اضطراب بالایی برخوردار است.

بخشعلی زاده اضافه کرد: در حقیقت نیروهای آتش نشانی نیروهای سریع و کوشای هر شهر هستند که باید در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند.

"ابوالقاسم دهقان نسب" عضو دیگر شورای اسلامی شهر از آتش نشان های اشتهارد به عنوان ایثارگران واقعی یاد کرد و گفت: زحماتی که بر عهده نیروهای آتش نشانی قرار گرفته از نظر خداوند منان قابل توجه و در نگاه مردم قابل ستایش است.

وی خاطرنشان کرد: امید است مسئولان مربوطه نسبت به رفع مشکلات نیروهای آتش نشانی چاره اندیشی کنند.

مسئول کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر اشتهارد اعلام داشت: نیروهای آتش نشانی به لحاظ اینکه هر لحظه در معرض خطر قرار می گیرند باید از نظر سختی کار و اضافه کار به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

سید "مهدی برهانی" افزود: این افراد جان بر کفانی هستند که برای آسایش دیگران از آسایش خود می گذرند و با همدلی و وحدت در ماموریت های مختلف حاضر می شوند.

وی گفت: نیروهای آتش نشانی اشتهارد به دلیل توجهی که به حرفه خود قائل هستند خارج از شیفت در بسیاری از حوادث های شهری و بین شهر انجام وظیفه می کنند.

برهانی اعلام داشت: با اجرای برنامه های ورزشی، علمی و افزایش امتیازهای مالی می توان نیروهای آتش نشانی را در خدمات رسانی بهتر آماده و یاری کرد.

این مسئول گفت: امید است شهردار اشتهارد با توجه ویژه و بیش از پیش به نیروهای زحمت کش و تلاشگر آتش نشانی، بستر خدمات رسانی هرچه بهتر را در سطح شهر فراهم کند.

شهردار اشتهارد ضمن تبریک روز آتش نشانی افزود: روز هفتم مهر بهانه ای برای تقدیر و تشکر از زحمات، فداکاری و ایثار نیروهای آتش نشانی است که در نقاط مختلف شهری مشغول فعالیت هستند.

"علیرضا واحدی" یادآورشد: تاکنون سعی شده این افراد نسبت به دیگر واحدهای شهرداری به صورت ویژه دیده شود.

وی اظهارداشت: همچنین در مباحث و مسائل مالی نیز آنچه که به صورت قانونی پیش بینی شده به نیروهای زحمت کش آتش نشانی تعلق گرفته است.

واحدی درخصوص آموزش نیروهای آتش نشانی گفت: هر نوع کلاس آموزشی که برگزار شده نیروهای آتش نشانی شرکت کردند تا در حرفه خود به دانش و آگاهی بالایی دست یابند.

شهردار اشتهارد اعلام کرد: این آمادگی را داریم اگر حقوقی از نیروهای آتش نشانی پرداخت نشده را مورد بررسی قرار دهیم و پرداخت کنیم.

وی افزود: امید است نیروهای آتش نشانی نیز همچون گذشته با همدلی و وحدت در حوادث و سوانح شهری با قوت و توان بیشتری حاضر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، در پایان این آیین، شهردار و تمام اعضای شورای اسلامی شهر اشتهارد با اهدا لوح سپاس و هدیه به نیروهای آتش نشانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی آنان تشکر و قدرانی کردند.

خواندن 4562 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

تصاویر و ویدئوهای ویژه

cache/resized/a3ffdbb28ecf9e623e526f59cbebdebf.jpg
شعب اخذ رای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و
cache/resized/83336be32ff7b4a2101ea59c0c3cdafe.jpg
با حضور در #پای_صندوق_های رای، ایرانمون را با
cache/resized/382676d36409aa1e45aa3c5cb4424c99.jpg
برای اقتدار و سرنوشت کشورم در #انتخابات شرکت می
cache/resized/191fe25d1cf68b105bde81364079cee6.jpg
برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان به مناسبت بزرگداشت
cache/resized/b19016606497ed6d96aa8d7b3fbe3d6a.jpg
فضاسازی و آماده سازی محل برگزاری جشن بزرگ نیمه
cache/resized/4225295ac7d4687c7c8724b0643a8933.jpg
جدول تعرفه عوارض مصوب سال ۱۴۰۳ شهرداری اشتهارد
cache/resized/52531bc639f204afa77486e08ac7a21a.jpg
هرس درختان پارک الغدیر واقع در شهرک وحدت اشتهارد
cache/resized/1629cc96ddf84ea1526e9d14a1a2f9ee.jpg
اجرای طرح جهادی نظافت و پاکسازی بلوار سردار