چاپ کردن این صفحه

20 هزار کارگر شهرک صنعتی اشتهارد مشکل ایاب و ذهاب دارند

سه شنبه, 30 تیر 1394 11:27 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

کارگران شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز نسبت به آنچه نبود وسایل حمل و حمل عمومی برای ایاب و ذهاب خود نامیدند از مسوولان استان گلایه دارند.

توسعه شهرک صنعتی اشتهارد در دو دهه اخیر و فعالیت بیش از 700 واحد تولیدی و صنعتی ، شمار کارگران در این شهرک را به بیش از 20 هزار نفر افزایش داده است.

بخش اعظم جمعیت کارگری این شهرک در شهرهای بویین زهرا، ماهدشت، محمدشهر، کرج و روستاهای حاشیه اشتهارد ساکن هستند که از مسوولان تقاضای راه اندازی خطوط اتوبوس در این مسیرها دارند.

با توجه به افزایش جمعیت کارگری، درآمد پایین کارگران و هزینه های بالای تردد در این مسیرها و فازهای مختلف شهرک توجه ویژه مسوولان را برای تامین زیر ساخت های این شهرک و رفاه این قشر تلاشگر و آسیب پذیر جامعه را می طلبد.

"رضا یوسفی" یکی از کارگران شاغل در شهرک صنعتی اشتهارد گفت: در شرکتی کار می کنم که سرویس ندارد و باید هر روز با تاکسی های خطی مسیر اشتهارد به شهرک را طی کنم.

وی ادامه داد: نرخ کرایه فاز یک شهرک صنعتی 12 هزار ریال، فاز دو، 14 هزار ریال و فاز سه، 17 هزارریال است که پرداخت این رقم در طول ماه برای کارگران مبلغ قابل توجهی است.

یوسفی، هزینه های بالای رفت و آمد در این شهرک، تامین مایحتاج زندگی و اجاره بهاء خانه را بیش از درآمد کارگران عنوان کرد.

وی افزود: مسوولان می توانند با راه اندازی خطوط اتوبوسرانی در مسیرهای منتهی به شهرک صنعتی اشتهارد بخشی از هزینه های تحمیلی به کارگران را کاهش دهند.

"رضا کاظمی" یکی دیگر از کارگران می گوید: در کارخانه ای که کار می کنم که به دلیل پاره ای مشکلات، کارفرما به موقع حقوق پرداخت نمی کند وکارگران آن هر دو ماه و گاهی سه ماه حقوق دریافت می کنند.

به گفته وی، کار کردن در چنین شرایطی برای کارگرانی امثال من که با تاخیر حقوق دریافت می کنند آن هم نه تمام حقوق بلکه بخشی از حقوق خود و هر روز نیز باید هزینه تاکسی پرداخت کنم، بسیار سخت است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه بنزین و نرخ کرایه ها، کارگران با مشکلات متعددی رو به رو شده اند.

کاظمی از مسئولان خواست در تامین زیرساخت های این شهرک و کاهش مشکلات کارگران، برنامه های خود را عملیاتی کنند.

"ابوالفضل اینانلو" فرماندار اشتهارد گفت: طبق هماهنگی، اتوبوس های مسیرکرج - اشتهارد ملزم به خدمات دهی به کارگران شهرک صنعتی اشتهارد شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به کثرت جمعیت کارگران، هفته آینده نشست های متعددی با مسوولان اتوبوسرانی کرج و حومه و شهرستان بوئین زهرا برگزار می شود تا بستر خدمات رسانی به کارگران فراهم شود.

اینانلو در عین حال از نمایندگان کارگران شهرک صنعتی اشتهارد خواست برای شرکت در نشست های مسوولان حضور یابند.

خواندن 1754 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
دهقان