چاپ کردن این صفحه

270 هزار دانش آموز استان البرز از شیر رایگان بهره مند شدند

شنبه, 16 آذر 1392 12:10 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: 270 هزار دانش آموز تحت پوشش شیر رایگان در این استان قرار گرفتند.

استان البرز حدود 400 هزار دانش آموز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "منوچهر شفیعی" در مراسم متمرکز استانی توزیع شیر رایگان در اشتهارد افزود: اکنون 32 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته که تا پایان سال به 47 میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی اظهارداشت: بر اساس برنامه در هفته سه روز شیر رایگان بین دانش آموزان استان البرز توزیع می شود که در مجموع به 70 نوبت با سرانه 14 کیلوگرم می رسد.

شفیعی، جامعه هدف این طرح را مدارس پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و آموزشگاه های شبانه روزی به همراه کارکنان مجموعه آن در سطح این استان اعلام کرد.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در این طرح دو نوع شیر استریل و پاستوریزه توزیع می شود که شیر استریل به دلیل ماندگاری زیاد برای شهرستان های اشتهارد، طالقان، روستاهای اطراف جاده چالوس و برخی از مدارس روستاهای ساوجبلاغ در نظر گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین شیر پاستوریزه به دلیل ماندگاری کم در مدارس شهری استان توزیع خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ شیر، تامین بخشی از مواد غذایی و ارتقا سطح سلامت دانش آموزان ذکر کرد.

شفیعی گفت: امید است با اجرای این طرح بتوان سلامت و رشد جامعه، کاهش سو تغذیه، ارتقا رشد فکری دانش آموزان و کاهش هزینه های درمان را در سطح جامعه کاهش داد.

به گزارش این پایگاه، این مراسم با حضور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار، رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر اشتهارد و جمع کثیری از دانش آموزان درسالن شهید مطهری اشتهارد برگزار شد.

اشتهارد بیش از پنج هزار دانش آموز دارد.

خواندن 1237 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان