چاپ کردن این صفحه

ارتقا سطح آگاهی در کاهش حوادث طبیعی موثر است

یکشنبه, 10 آذر 1392 17:32 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد گفت: ارتقا سطح آگاهی در کاهش حوادث طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "پرویز نجفی" در پانزدهمین مانور زلزله در آموزشگاه ولی عصر این شهر افزود: دانش آموزان با ارتقا سطح آگاهی خود می توانند از تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از بلایای طبیعی نظیر زلزله بکاهند.

وی، خونسردی، آمادگی لازم، آگاهی و امداد رسانی را از عناصر مهم در کاهش خسارات جانی و مالی در زمان بروز حوادث اعلام کرد.

نجفی یادآورشد: با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی کشور ما بر روی نوار گسل زلزله قرار دارد علاوه بر آموزش شایسته است نسبت به مقاوم سازی ساختمان ها دقت و توجه بیشتری صورت گیرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد گفت:امید است با همکاری و مشارکت نیروهای امدادی بتوان سطح آگاهی دانش آموزان را ارتقاء داد.

به گزارش این پایگاه، دانش آموزان مقطع ابتدایی با به صدا درآمدن زنگ زلزله عملیات حمل مصدوم، آتل بندی، برپایی چادرهای امداد و اطفاء حریق را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزان، با نظارت مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر به عملیات امداد و نجات پرداختند.

پانزدهمین مانور زلزله با حضور فرماندار، رئیس آموزش و پرورش، عضو شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرستان و شرکت 300 دانش آموز مقطع ابتدایی در آموزشگاه ولی عصر اجرا شد.

خواندن 1316 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان