چاپ کردن این صفحه

ایجاد زیرساخت های گردشگری در اشتهارد شایسته توجه مسئولان است

پنج شنبه, 23 آذر 1391 08:38 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشتهارد گفت: توجه به ایجاد زیرساخت های گردشگری، شایسته تعامل و همکاری تمام مسئولان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "محمدرضا خطیبی" افزود: اشتهارد دارای پتانسئل و ظرفیت های گردشگری است که اگر مورد توجه و حمایت قرار گیرد به یکی از قطب های برتر گردشگری در کشور مبدل خواهد شد.

وی اظهارداشت: تحقق این مهم نیازمند توجه مسئولان به ایجاد راه های دسترسی و فراهم کردن امکانات رفاهی نظیر آب، برق، گاز و تلفن برای حضور سرمایه گذار و جذب توریست است.

خطیبی در ادامه به جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی اشتهارد اشاره کرد و گفت: تاکنون 16 آثار تاریخی و مذهبی این شهرستان در سازمان میراث فرهنگی استان البرز به ثبت رسیده است.

مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشتهارد اعلام داشت: امام زادگان ام کبری و ام صغری (س)، امام زاده سلیمان (ع)، امام زاده رزاق (ع)، امام زادگان زید و رحمان (ع)، شبستان مسجد جامع قاضیان و بز قلعه از جمله آثار تاریخی و مذهبی اشتهارد به شمار می روند.

این مسئول افزود: تپه های پلنگ آباد، خرم آباد، علی آباد، مرادتپه، کرد چشمه، حسینیه و حمام صیادیه و حمام صحت آباد از دیگر آثار ثبت شده این شهرستان در سازمان میراث فرهنگی استان است.

وی یادآورشد: برخی از مکان های طبیعی نظیر کویر اشتهارد، رودخانه شور و قشلاق دایلر قابلیت ثبت در فهرست گردشگری را دارد.

خطیبی گفت: با ایجاد زیرساخت های گردشگری می توان بستر کویرگردی، شترسواری، ایجاد پیست موتور سواری و تبدیل کاروانسراهای مخروبه به مکان های اقامتی برای تورهای گردشگری و جذب توریست را در این منطقه مهیا کرد.

وی افزود: امید است با توجه مسئولان شهرستان و تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوان شاهد حضور تورهای گردشگری در این منطقه باشیم.

خواندن 1370 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان