چاپ کردن این صفحه

استاندار البرز: اقتصاد کشور نیازمند پشتیبانی دیگر بخش ها است

دوشنبه, 29 دی 1393 15:00 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

استاندار البرز با اشاره به اهمیت مباحث اقتصادی در جامعه اسلامی بر پشتیبانی دیگر بخش ها از جمله بخش های فرهنگ و اجتماعی از اقتصادی ملی و استانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، ˈسید "حمید طهایی"ˈ روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اشتهارد اظهار داشت: باید از همه امکانات و ظرفیت های موجود در مسیر توسعه اقتصادی کشور و استان البرز برای تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی بهره برد.

وی ادامه داد: مسئولان باید در بحث اقتصاد مقاومتی تلاش مضاعف و جدی داشته باشند تا بتوان بسترهای توسعه اقتصادی را فراهم کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه بی تدبیری برخی مسئولان در سال های گذشته سبب بروز مشکلاتی برای جامعه اسلامی شد، گفت: دولت تدبیروامید با پشتیبانی مردم و رهبری معظم انقلاب توانست جایگاه نظام اسلامی را بیش از گذشته حفظ کند.

وی تاکید کرد: همه باید به سوی وحدت و همدلی حرکت کنند زیرا وحدت به معنای همفکری، همسویی برای توسعه کشور و پیاده کردن ارزش های اسلامی و خدمتگزاری به نظام اسلامی است.

طهایی افزود: انجام وظیفه و احساس مسوولیت درجامعه اسلامی از نشانه های تقوا و عمل به وظایف دینی واسلامی است.

استاندار البرز یادآور شد: مسئولان باید بستر هماهنگی در امور خدمت رسانی به مردم را فراهم کنند.

وی بیان داشت: امروز بخشی از تلاش دولت به حفظ چرخه و توسعه تولید در بخش صنعت معطوف شده تا بتوان زمینه اشتغال در مناطق صنعتی تثبیت کرد.

طهایی در ادامه به مشکل کم آبی در کشور و استان البرز اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از شیوه های صحیح مصرف و تغییر در الگوی مصرف مورد توجه همگان قرار گیرد.

استاندار البرز تاکید کرد: با توجه به تجارب موفق استان های کویری سمنان و یزد در زمینه استفاده بهینه از آب، باید تیم های کارشناسی استان البرز برای بهره گیری ازاین تجارب و عملیاتی کردن شیوه های کاری آنها در البرز به این دو استان اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اشتهارد یک منطقه کویری و کم آب به شمار می رود، از مسوولان این شهرستان خواست با کاشت گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای منطقه، فضای سبز این شهرستان را گسترش دهند.

استاندار البرز گفت: اکنون اجرایی شدن طرح انتقال پساب کرج به اشتهارد، طرح کویر زدایی و توسعه فضای سبز و کشاورزی و صنعت را در این منطقه دنبال می کنیم.

"عزیز اکبریان"ˈ نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی دراین نشست اظهار داشت: اشتهارد به لحاظ فرهنگی، دینی و حماسی دارای ویژگی های برجسته و شاخص است.

وی از اشتهارد به عنوان مهد پرورش تعدادی از علمای برجسته دینی کشور و شهدای گرانقدر دفاع مقدس نام برد و گفت: توجه به نیازهای مختلف مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان باید دراولویت ها قرار گیرد.

اکبریان گفت: انتقال پساب آب های سطحی کرج به اشتهارد برای تقویت قطب کشاورزی و صنعتی این شهرستان ضروری است.

وی بیان داشت: استفاده از آب شرب در بخش های صنعتی و کشاورزی، بحران کم آبی را در شهرستان اشتهارد در سال های آینده تشدید خواهد کرد.

تقویت بخش درمان در شهرستان اشتهارد به علت قرار گرفتن در مسیر مسافران استانهای غربی کشور از دیگر مواردی بود که این نماینده مجلس براجرای آن تاکید کرد.

وی گفت: همچنین جلوگیری از فعالیت واحدهای تولید کننده آلاینده های زیست محیطی در اشتهارد، توجه بیش از پیش مسوولان را می طلبد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما موافق تعطیلی کارخانه ها نیستیم اما اگر فعالیت کارخانه ای با آلایندگی هوا و خطر زیست محیطی برای مردم و منطقه همراه شود، چاره ای جز تعطیلی آن وجود ندارد.

"ابوالفضل اینانلو" فرماندار اشتهارد در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: اشتهارد از ظرفیت های زیادی از جمله در بخش صنعت و کشاورزی و فرهنگی برخوردار است.

وی ادامه داد: افزایش رو به رشد استقرار واحدهای صنعتی، انتقال پساب فاضلاب کرج به این منطقه را ضروری ساخته است.

اینانلو به خدمات دولت در ماه های اخیر به مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: گشایش جاده کمربندی اشتهارد به طول 7/5 کیلومتر، گازرسانی به پنج روستا، روکش آسفالت بخشی ازجاده ماهدشت - اشتهارد و توسعه طرح های تولیدی از جمله اقدامات به شمار می رود.

وی اظهار داشت: اکنون طرح های گاز رسانی به تعدادی از روستاهای جنوب اشتهارد، تکمیل روکش آسفالت جاده ماهدشت - اشتهارد، احداث ساختمان "آی .سی. یو" و "سی. سی. یو" در بیمارستان الزهرا (س) با همکاری شورا و شهرداری اشتهارد دردست انجام است.

همزمان با سفر استاندار البرز به اشتهارد سالن اجتماعات شهدای فرمانداری این شهرستان گشایش یافت.

استاندار البرز در سفر یک روزه به شهرستان اشتهارد از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

خواندن 1199 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان