چاپ کردن این صفحه

کاهش بار ترافیکی تهران و البرز از برنامه های مهم دولت است

چهارشنبه, 05 شهریور 1393 18:06 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: با اجرای طرح های مهم عمرانی، درصدد کاهش بار ترافیکی در استان های تهران و البرز هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "خیرالله خادمی" عصر چهارشنبه در آیین گشایش جاده کمربندی جنوب شهراشتهارد استان البرز افزود: براین اساس توسعه محورهای ارتباطی در شمال و جنوب تهران نظیر احداث آزاد راه قم - گرمسار در حوزه استحفاظی استان تهران و مسیر ساوه بوئین زهرا در جنوب استان البرز در اولویت کاری دولت قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: همچنین در تلاش هستیم با برقراری خط ریلی قزوین - رشت و آستارا از ورود بار ترافیکی به داخل شهرهای مرکزی کشور جلوگیری کنیم.

خادمی گفت : اکنون بیش از 90 درصد حمل و نقل کشور به صورت جاده ای است که در این بخش برنامه های توسعه ای در دست اقدام است.

در آیین بهره برداری از جاده کمربندی جنوب اشتهارد اعلام شد، این جاده به طول 7.5 کیلومتر با صرف 75 میلیارد ریال احداث شده است.

با بهره برداری از این جاده علاوه برکاهش تصادفات در شهر اشتهارد، بار ترافیکی این شهر به حداقل رسید.

پیش از این تردد خودروهای استان های غربی کشور و شهرک صنعتی اشتهارد از محدوده شهری اشتهارد سبب ترافیک سنگین و حوادث مرگبار شده بود.

شهرستان اشتهارد دارای دو شهرک صنعتی است که در مجموع بیش از یک هزار واحد تولیدی در این شهرکها فعالیت دارند و وجود این شهرکها در منطقه از عوامل ترافیک شناخته شده است.

خواندن 1199 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان