چاپ کردن این صفحه

هشت هزار هکتار از اراضی اشتهارد بیابان زدایی شد

سه شنبه, 27 خرداد 1393 10:47 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: هشت هزار هکتار از اراضی اشتهارد بیابان زدایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "حسین میر رجبی" افزود: شهرستان اشتهارد دارای 32 هزار هکتار اراضی بیابانی است که تمام این اراضی نیاز به بیابان زدایی ندارد.

وی اظهارداشت: تاکنون با مطالعه 12 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان عملیات احیا و بیابان زدایی در هشت هزار هکتار آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طرح جدید نیز هشت هزار هکتار از اراضی این شهرستان بیابان زدایی خواهد شد ، گفت: در سال جاری کاشت 35 هزار اصله نهال با اعتباری افزون بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای اراضی این شهرستان پیش بینی شده است که پس از بررسی در شهرستان های استان البرز کاشته خواهند شد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام داشت: این نهال ها از گونه های آتری پلکس، طاق و قره داغ است که با هدف بیابان زدایی و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی نظیر سیل در مناطق بیابانی کاشته می شوند.

این مسئول افزود: عمر مفید این گونه ها 25 سال است که در سه سال اول مورد حفاظت، آبیاری و نظارت بر روند رشد آنها قرار می گیرند و پس از سه سال رشد و تکثیر آنها در طبیعت آغاز می شود.

شهرستان اشتهارد 800 کیلومتر مربع وسعت دارد.

خواندن 1351 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان