چاپ کردن این صفحه

10 واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد به سیستم پیش تصفیه مجهز شد

سه شنبه, 30 دی 1393 15:20 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مسئول اداره محیط زیست شهرستان اشتهارد از تجهیز 10 واحد صنعتی به سیستم پیش تصفیه در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، "علی ناصری" در همایش هوای پاک افزود: از این تعداد واحد صنعتی شش واحد به سیستم پیش تصفیه آلودگی هوا و چهار واحد به سیستم پیش تصفیه فاضلاب مجهز شدند.

وی اظهارداشت:پیش از این نیز خروجی 20 واحد تولید کننده آلاینده زیست محیطی در شهرک صنعتی اصلاح شد.

ناصری گفت: در تلاش هستیم با نصب پیش تصفیه در واحدهایی که تولید کننده آلاینده زیست محیطی هستند از تعطیلی آنها جلوگیری کنیم.

مسئول اداره محیط زیست شهرستان اشتهارد، توجه به محیط زیست را به خاطر ارتباط مستقیم با زندگی و شاخص سلامت مهم خواند یادآورشد: همه باید در حفظ و نگهداری محیط زیست خود تلاش کنیم.

مدیر شهرک صنعتی اشتهارد در ادامه افزود: در مدیریت محیط زیست شاخص های کنترل پساب، پسماند و هوا وجود دارد که تحقق بخشی از این شاخص ها بر عهده شهرک صنعتی است.

حسین سعادتمند اعلام کرد: در بخش پساب از دو روش کنترل از مبدا و بهره برداری از تصفیه خانه مرکزی می توان بهره برد.

وی گفت: انتظار می رود با همکاری محیط زیست و مشارکت واحدهای صنعتی بتوان در مدت زمان کوتاه نسبت به راه اندازی پیش تصفیه و کنترل آلودگی در این شهرک اقدام کرد.

سعادتمند اظهارداشت: امید است با ایجاد کمربند سبز، تشکیل کمیته محیط زیست در شهرک و توسعه فضای سبز بتوان محیط زیست مطلوب و شایسته ای در این شهرک فراهم کرد.

شهرک صنعتی اشتهارد بیش از یک هزار واحد صنعتی دارد که در سه کیلومتری غرب اشتهارد قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اشتهارد، در این همایش به 10 اثر نقاشی از 160 اثر دانش آموزان در زمینه حفظ محیط زیست هدایایی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اشتهارد اهدا شد.

خواندن 4840 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان