چاپ کردن این صفحه

رفتار والدین، شخصیت فرزندان را شکل می دهد

دوشنبه, 23 بهمن 1391 09:59 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

کارشناس استعدادیابی کودک گفت: رفتار والدین، شخصیت فرزندان را شکل می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، "مهدی نغمه گو" در نخستین نشست تخصصی قرآن و تربیت معنوی کودکان در اشتهارد افزود: رفتار والدین در شکل دهی به شخصیت و ارتقاء سطح معنوی فرزندان اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهارداشت: شادابی مادر و مسئولیت پذیری پدر از عناصر مهم در تربیت فرزندان است و هر چه فرزند در بستر شادابی، نشاط و آرامش تربیت شود به مباحث معنوی گرایش بیشتری پیدا می کند.

نغمه گو، بحث کیفیت را در تربیت فرزندان مهم خواند و گفت: کیفیت تربیت والدین در سرنوشت فرزندان نقش تعیین کننده ای دارد زیرا فرزندان از والدین الگو می گیرند.

این کارشناس افزود: والدین با تربیت صحیح، شناخت، معرفت، اعتماد، گذشت، بخشش و برخورد مناسب با فرزندان می توانند الگوی محبوب فرزندان باشند.

نغمه گو از والدین خواست؛ نقاشی کردن، قصه گفتن و بازی کردن با فرزندان را در برنامه های روزمره خود قرار دهند.

وی اعلام داشت: همچنین تنظیم ساعت خواب، خوردن صبحانه، پرهیز از دیر خوابیدن و تغذیه مناسب از شاخص های موثر در تربیت صحیح است.

کارشناس استعدادیابی کودک اظهارداشت: انتظار می رود والدین با به کارگیری از الگوهای رفتاری مناسب، روحیه معنوی در فرزندان شان را ارتقاء بخشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، این نشست تخصصی از سوی مرکز دارالقرآن الکریم و عترت شهرداری اشتهارد در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

خواندن 4737 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دهقان